محدوديتهاي اصل آزادي پخش مستقيم برنامه هاي ماهواره اي در اسناد حقوق بشر رشته حفوف
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 2652
فهرست مطالب:
مقدمه
بخش اول:آزادي پخش مستقيم برنامه هاي ماهواره اي
فصل اول: مفهوم و مبنا
گفتار اول: ارتباطات و سير تحول آن
گفتار دوم: ارتباطات ماهواره اي
فصل دوم: قلمرو حقوق آزادي بخش
گفتار اول: آزادي پخش
گفتار دوم – عرف در منابه حقوقي
گفتار سوم: فضا و آزادي پخش برنامه هاي واهواره اي
بخش دوم:اسناد حقوق بشر و محدوديتهاي حق آزادي بيان و نشر اطلاعات
فصل اول:حقوق بشر و ميثاق هاي بين المللي
گفتار اول: چگونگي پيدايش حقوق بشر
گفتار دوم: اهميت حقوق بشر و فهم آن
گفتار سوم: اعلاميه جهاني حقوق بشر
گفتار چهارم: ميثاق هاي بين المللي مدني، سياسي
گفتار پنجم: حق آزادي اطلاعات و آزادر در بيان
فصل دوم:حق پخش مستقيم برنامه هاي ماهواره اي: مطلق يا منفي
فصل سوم:محدوديتهاي اصل آزادي اطلاعات
گفتار اول: آزادي بيان و آزادي اطلاعات و محدوديتهاي آن
گفتار دوم: حق حفظ حريم شخصي و محدوديتهاي دريافت اطلاعات
گفتار سوم: - امنيت ملي
گفتار چهارم: نظم عمومي
گفتار پنجم: اخلاق
گفتار ششم: حقوق و حيثيت ديگران
گفتار هفتم: عدم تبليغ براي جنگ و حمايت از تنفر ملي
فصل چهارم:فرهنگ، حقوق و آزادي ارتباطات در عصر جهاني شدن
گفتار اول: جهاني شدن و جامعة مبتني بر اطلاعات و جريان بين المللي آن
گفتار دوم – فرهنگ ارتباطات
نتيجه گيري و پيشنهادات
فهرست منابع
مقدمه:
امروزه مقبوليت يك كشور به رعايت اصول و آزاديهاي حقو بشر بستگي دارد و كانون اصلي توجه افكار بين المللي است. اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاق هاي بين المللي آن حدود و آزاديهاي مدني، سياسي اجتماعي و فرهنگي بشر را تعيين مي كند و «انديشه حمايت از حقوق بشر همواره در طول تاريخ بعنوان عاملي براي مبارزه عليه ظلم و بي عدالتي و تلاش براي تامين حداقل حقوقي براي افراد جامعه مورد توجه بوده و در آثار فلاسفه و انديشمندان بر آن تاكيد شده است».
تجربيات تلخ جامعه بشري و تجارب دو جنگ جهاني و نقض شديد و هولناك حقوق انسانها بشر را بر آن داشته تا با تدوين حقوق اساسي و حياتي بشر از مسايل پيش آمده براي بشر جلوگيري نمايد.
هدف نهايي و انگيزه اصلي حمايت از حقوق بشر حفظ صلح و امنيت بين المللي است و اين امر در مقدمه هر دو ميثاق بين المللي حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است و «شناسايي جيثيت ذاتي و حقوق يكسان و غير قابل انتقال كلية اعضاء خانواده بشر مبناي آزادي، عدالت و صلح در جهان» اعلام دشه است. ميثاقعاي بين المللي حقو بشر ضمانت نامه هاي اجراي ياين حقوق هستند كه سازمان ملل به تصويب رساند. »دو ميثاق بين الملل حقوق بشر و اساس حمايت قانوين از حقوق شناخته شده بشر بوسيلة سازمان ملل متحد را تشكيل مي دهند و در يك بيان پايه گذار حقوق موضوعه در زمينة حقوق بشر هستند.
بايد خاطرنشان كرد كه حقوق شناخته شده در ميثاق ها مطلق نيستند بلكه مقيد و تابع محدوديتهايي هستند و اين حقوق را مي توان به موجب قانون و با رعايت شرايطي تحديد نمود و به حال تعويق درآورد.
مثلاُ در ميثاق حقوق مدني و سياسي نيز در ماده مشابهي به دولت ها اجازه تحديد يا تعويق برخي از حقوق را در مواقعي كه حالت فوق العاده عمومي بروز كند و حيات و موجوديت ملت را تهديد نمايد، اعطا مي كند. مشروط بر اينكه اين تدابير با ساير الزاماتي كه دولت ذيربط بر طبق حقوق بين الملل بر عهده دارد، مغايرت نداشته باشد و منجر به تبعيض منحصراً بر اساس نژاد، رنگ، جنس، زبان، اصل منشاء مذهبي يا اجتماعي نباشد.
حقوق مندرج در ميثاق ها نبايد محدود شود جز به موجب قانون و آنچه كه براي حفظ امنيت ملي، نظم عمومي، بهداشت يا اخلاق عمومي با حقوق و آزاديهاي ديگران لازم است. اما مشكل اساسي در اين زمينه برداشت و رويه هاي متفاوت و متناقض كشورها با يكديگر در مورد اعمال محدوديت و تعليق حقوق بشر است. اختلاف عقيده بين دولتها ناشي از عدم توافق در مورد جايگاه ويژه فرد در حقوق بين الملل و عدم تفسير صحيح و روشن ميثاق در اين مورد است كه نيازمند تفسيري واحد و يكسان از سوي نهادهاي بين المللي است.
تحقيق حاضر در روند كلي تلاش خود، براي پاسخ به اين سؤال است كه آيا با توجه به آزاديها و حقوق كه در اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاقهاي آن نباشد، آيا محدوديتهايي براي اين آزاديهات وجود دارند و اينكه اين ازاديها چگونه حقوق بشر را تحديد و تدقيق (limitation and extraction) مي سازند و چگونه بايستي اين محدوديتها را راعايت كرد. بنابراين تحقيق حاضر بر اين فرضيه استوار است كه با توجه به رعايت ضروري حقوق بشر در اسناد بين المللي و سازمان ملل و توجه آن در همه كشورها بدون توجه به نژاد، دين و مذهب، محدوديتهايي براي آن وجود دارد كه اجراي آن را مقيد مي سازد و براي اجراي آن ضرورت دارد كه قوانين خاصي نيز ايجاد شود تا بتواند بشكل همگاني و فراگير درآيد.
انگيزه اصلي از نگارش اين پايان نامه و انتخاب موضوع تحقيق علاقه به موضوعات حقوق بشر و افزايش دانش و آگاهي لازم در اين زمينه و سيطره اي كه ماهواره ها در عصر اطلاعات و ارتباطات نوري ايجاد كرده اند و فضايي را بوجود آورده اند كه جامعه شبكه اي (Network Society) را نويد مي دهند و از طريق ديگر جامعة اطلاعاتي پي ريزي شده است كه جريان بين المللي اطلاعات و توزيع و نشر برنامه ها و اطلاعات ماهواره اي و غيره از اصول اوليه آن است. در اين عصر، پرداختن به اساسي ترين نياز بشري و حقوق آن از اهم واجبات است و لذا ضرورت دارد، نگاهي به ابزارهاي جهاني سازي (Globalization) انداخت كه به قول مك لوهان دنيا را به يك «دهكده جهاني» (Global village) تبديل كرده اند و انسان در يك فضاي نابرابر چگونه مي تواند از حقوق برابر و فرصتهاي برابر بهره برد و ازر اين فضا براي همه آحاد بشري پس اندازي ذخيره نمايد.
عدم امكان دستيابي سريع بر منابع دست اول خارجي و محدوديت استفاده از منابع اينترنتي و فراهم نبودن شرايط استفاده از روشهاي مشاهده، پرسشنامه و مصاحبه با نهادهاي بين المللي و مرتبط با محدوديتهاي اصل ماهواره اي از مشكلات فراروي تحقيق حاضر بوده است.
روش اصلي تحقيق در اين کار تحقیقی اسناد و كتابخانه اي بوده و بر اساس استدلال علمي و منطقي مطرح به بررسي مطالب مورد نظر از منابع فارسي و امگليسي بهره گرفته است.
براي نيل به اهداف مورد نظر، مطالب و مباحث مربوط دد دو بخش كه هر بخش شامل چند فصل و گفتار مي باشد، بيان شده است.
در پايان از زحمات همه اساتيد و بزرگواراني كه در راهنمايي و مشاورت اين تحقيق تلاش وافر كرده اند تشكار مي شود.
ادامه مطلب: محدوديتهاي اصل آزادي پخش مستقيم برنامه هاي ماهواره اي در اسناد حقوق بشر رشته حفوف
دانلود مقاله تفاوت زن و مرد در ديه و قصاص (کار تحقیقی)
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 3889
فهرست مطالب
مقدمه
غصل اول
در مورد جايگاه زن در اسلام
قصاص نفس
از نگاه فقها
بررسي دلايل
صحيحه عبداله بن سنان
صحيحه عبداله بن مسکان
قصاص اعضا و جراحات
از نگاه فقها
حکمت تفاوت قصاص زن و مرد
فصل دوم
زنان و ديه در فقه شيعه
نگاه فقها :
حکمت تفاوت ديه زن و مرد
بيان اول
خلاصه
بيان دوم
بيان سوم
بيان چهارم
نتيجه گيري
مـنا بع
مقدمه :
در ايجاد بنيادهاي اجتماعي اسلامي ، نيروهاي انساني که تاکنون در خدمت استثمار همه جانبه ، خارجي بودند هويت اصلي و حقوق انساني خود را باز مي يابند و در اين بازيابي طبيعي است که زنان به دليل ستم بيشتري که تاکنون از نظام طاغوتي متحمل شده اند استيفاي حقوق آنان بيشتر خواهد بود . خانواده واحد بنيادين جامعه و کانون اصلي رشد و تعالي انسان است و توافق عقيدتي و آرماني در تشکيل خانواده که زمينه ساز اصلي حرکت تکاملي رشد يابنده انسان است اصل اساسي بوده و فراهم کردن امکانات جهت نيل به اين مقصود از وظايف حکومت اسلامي است . زن در چنين برداشتي از واحد خانواده از حالت (شيئي بودن) يا (ابزار کار بودن ) در خدمت اشاعه مصرف زدگي و استثمار خارج شده و ضمن بازيافتن وظيفه خطير و پرارج مادري در پرورش انسانهاي مکتبي پيش آهنگ و خود هم رزم مردان در ميدان هاي فعال حيات مي باشد و در نتيجه پذيراي مسووليتي خطيرتر و در ديدگاه اسلامي برخوردار از ارزش و کرامتي والاتر خواهد بود .
شک نيست که همه افراد بشر به دليل انسان بودن داراي حقوق و آزاديهايي هستند که برخورداري از اين حقوق و آزاديها به جنس ، نژاد ، رنگ ، عقيده و ... ارتباطي ندارد . زيرا همه انسانها در انسانيت مساوي هستند و تفاوتي با يکديگر ندارند . حق حيات ، آزادي ، امنيت فردي ، حق کار و برخورداري از موقعيتهاي اجتماعي ، حق مالکيت ، ازدواج و تشکيل خانواده و حقوق ديگري از اين قبيل را حقوق بشر يا حقوق انساني نام نهاده اند .
اين حقوق اساسي و اوليه هر انسان علاوه بر آن هر فرد با توجه به موفقيت و نقشي که در اجتماع دارد از حقوق خاصي برخوردار مي گردد .
زنان به دليل پذيرش نقش هاي مختلف در اجتماع کوچک خانواده و هم چون همسري و مادري نيز قبول نقش هاي گوناگون در جامعه از حقوق خاصي برخوردار مي شوند .
در مورد جايگاه زن در اسلام مي توان گفت :
قرآن کريم ، کتاب مقدس همه مسلمانان است که در موارد گوناگون زندگي بشر ، برنامه هاي انسان ساز آن ، دستورالعمل همه مسلمين مي باشد . سومين سوره مفصل قرآن ، ((النساء)) ناميده شده است و در سوره هاي متعددي از قرآن ، مسايلي مربوط به حقوق و منزلت زنان هست . در جاي جاي قرآن کريم ، زنان هم چون مردان مخاطب کلام وحي هستند .
اسلام در مقابل جاهليت انسان که در گذشته به نوعي و در زمان کنوني به نوعي ديگر به زن ستم روا مي دارد ، ايستادگي کرده است . هم در ابعاد معنوي و روحي و ارزش هاي انساني و هم در ميدان مشارکت هاي اجتماعي . و از همه مهم تر در محيط خانواده ، زيرا اگر در جامعه اي ارزش هاي درست حاکم نباشد ، اولين جايي که در آن به زن ستم مي شود ، داخل خانواده است . از ديدگاه قرآن ، هدف از خلقت زن و مرد عبوديت خداوند و تقرب به درگاه اوست . زن نيز هم چون مرد براي رسيدن به چنين هدفي خلق شده است . اعتقاد ما به آفرينش اصيل زن و مرد ، به اين معناست که هر کدام براي رسيدن به کمال خود خلق شده اند نه آن که اصل کمال مرد باشد و زن تنها ابزاري براي کمال يابي مرد به حساب آيد . البته اصالت خلقت در زن و مرد هرگز بدين معنا نيست که آنها مستقل از يکديگر مي توانند کاملاً به کمال خويش دست يابند ، بلکه زن و مرد در کمال يکديگر نقش موثري ايفا مي کنند و در واقع مکمل يکديگر هستند . با بررسي در آيات قرآن روشن مي شود که اسلام زن را در رتبه واقعي خود قرار داده است .
بنابراين حقوق زنان را از جنبه هاي مختلفي چون : حقوق مدني ، حقوق جزا ، حقوق اساسي و اداري ، مي توان مورد بررسي و دقت نظر قرار داد . يکي از موضوعات مرتبط با حقوق جزاي زنان ، موضوع تفاوت ديه و قصاص زن و مرد است .
ماده 209 قانون مجازات اسلامي ، مصوب 1370 ، در بيان حکم موردي که مرد مسلماني به عمد زن مسلماني را به قتل رساند ، چنين مقرر مي دارد : هرگاه مرد مسلماني عمداً زن مسلماني را بکشد محکوم به قصاص است ، ليکن بايد ولي زن قبل از قصاص قاتل نصف ديه مرد را به او بپردازد .
همچنين در ماده 273 قانون مزبور در زمينه قصاص عضو چنين آمده است : در قصاص عضو ، زن و مرد برابرند و مرد مجرم به سبب نقص عضو يا جرمي که به زن وارد نمايد به قصاص عضو مانند آن محکوم مي شود ، مگر اينکه ديه عضوي که ناقص شده است ثلث يا بيش از ثلث ديه کامل باشد که در آن صورت ، زن هنگامي مي تواند قصاص کند که نصف ديه آن عضو را به مرد بپردازد . اما در زمينه ديه قتل زن مسلمان ، در ماده 300 قانون ياد شده ، چنين مقرر شده است : ديه قتل زن مسلمان خواه عمدي خواه غير عمدي نصف ديه مرد مسلمان است .
ماده 301 همين قانون به تفاوت زن و مرد در ديه اعضا و جراحات اشاره کرده و مي گويد: ديه زن و مرد يکسان است ، تا وقتي که مقدار ديه به ثلث ديه کامل برسد ، در آن صورت ديه زن نصف ديه مرد است .
قبل از هرگونه اظهار نظر در خصوص موارد ياد شده لازم است که ديدگاه فقهاي مذاهب اسلامي در اين زمينه بدرستي روشن شود و دلايل و مستندات آنها بخوبي تبيين گردد . تا در نهايت بتوان به تحليلي همه جانبه از اين موضوع دست يافت .
ادامه مطلب: دانلود مقاله تفاوت زن و مرد در ديه و قصاص (کار تحقیقی)
دانلود کار تحقیقی قاعده سد ذرايع
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 3904
فهرست مطالب:
چكيده:
كليد واژه:
مقدمه:
مبحث اول:كليات وتعاريف
گفتار اول:معناي لغوي و اصطلاحي واژه سد ذرايع و فتح ذرايع
گفتار دوم:عناصر سد ذرايع و فتح ذرايع
گفتار سوم: اقسام ذرايع و تقسيم بندي آن در مذاهب مختلف
گفتار چهارم:مقايسه اى ميان اين دو تقسيم بندى
بند اول:مشابهت ها
بنددوم: تفاوتها
بند سوم:ديدگاه ها
مبحث دوم: ادله قائلان به تابعين ذرايع از غايات در حكم
گفتار اول: اجماع
گفتار دوم: آيات
گفتار سوم: عقل
گفتار دوم : اختلاف هاى فقهى برخاسته از اختلاف در حجيت سدذرايع
گفتار سوم:بررسي نمونه اي از كاربرد قاعده سد ذرايع
نتيجه گيري:
منابع و مراجع:
چكيده:
پژوهش حاظر راجع است به قاعده سد ذرايع كه در متون فقهي اهل سنت بعنوان يك قاعده فقهي و قابل اعنتاء و با اعتبار حجيت و به تبع لازم اتباع خصوصا در فقه مالك كه پيرامون آن بحث ها و كتابها تدوين شده است مي باشد.در اين تحقيق بر آن هستيم كه به اين نكته كه اين قاعده همانگونه كه در فقه اهل سنت مورد توجه قرار گرفته است آيا در فقه اماميه مورد توجه بوده است يا خير جوابي بدهيم و براي جواب دادن به اين مسئله به مباني قاعده و اركان و عناصر آن اشاره مي كنيم.
كليد واژه:
سد ذرايع،فتح ذرايع،قاعده،اهل سنت
مقدمه:
يکي از اصول اسلامي اين است که هرچه حرام است طرق و وسايل منتهي به آن حرام است و درواقع اسلام برخواسته است از طريق منع توسل به طرق و وسايل منتهي به حرام، مقدمات و زمينههاي ارتکاب کارهاي حرام را از ميان بردارد و نهايتا موارد وقوع محرمات را تا آنجا که ممکن است کاهش دهد مسلمانان اين قاعده را زير عنان " سدذرايع " مورد مطالعه و تحقيق قرار دادهاند و با وجود مخالفت هايي که با حجيت آن به عمل آمده، در مواردي آن را به کار گرفتهاند و برخي آثار فقهي برآن مترتب کردهاند موافقان و مخالفان سدذرايع هرکدام براي اثبات درستي ديدگاه خود به دلايل فقهي و عقلي متوسل شدهاند.در ايم تحقيق بر آن هستيم كه تعريفي از سدذرايع بيان كنيم و دلايلي بر حجيت آن بيوريم و در قسمتي از تحقيق اختلافهايى فقهى برخاسته از اختلاف در حجيت سدذرايع را مورد بررسي قرار دهيم.
دانلود گزارش کارآموزی در مرکز خدمات کشاورزی
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 3250
پيشگفتار
اينجانب .......... پروژه كارآموزي خود را در ، (نام محل کارآموزی شما) گذرانده ام .این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در ، (نام محل کارآموزی شما) به مدت240 ساعت کارآموزی ، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پايان از زحمات مسئولين ، (نام محل کارآموزی شما) كمال تشكر رادارم .
مقدمه
ميزان رضايت دانشجو از اين دوره
فصل اول(آشنايي كلي با مكان كارآموزي)
معرفي و خدمات محل كارآموزي
تاريخچه تشكيل جهاد كشاورزي
چارت سازماني
فصل دوم(ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته علمي كارآموزي )
وظايف انجام شده در (نام محل کارآموزی شما) به شرح زير مي باشد.
فصل سوم(آزمون آموخته ها، نتايج و پيشنهادات)
ذرت
کاشت- داشت- برداشت
ارزش غذایی ذرت
شرایط آب و هوایی
نور
خاک
کود
بیماری های ذرت Maize (Corn) diseases
پژمردگی باکتریایی استوارت Stewarts Bacterial Wilt
عامل بیماری
اپیدمیولوژی
لکه گاورس Holcus spot
سیاهک خوشه
علایم بیماری
مبارزه و پیشگری
زنگ جنوبی Southern (Polysora) Rust
پوسیدگی ساقه Stalk Rots
پوسیدگی ذغالی
علایم بیماری
عامل بیماری
مبارزه
آفات ذرت
کرم طوقه بر (Agrotis segetum Schiff)
کرم برگ خوار ذرت (Spodoptera exigua Hb)
شپ پره تک نقطه ای ذرت (Mithimna loreyi Dup)
کرم ساقه خوار ذرت (Sesamia cretica Led )
کرم بلال ذرت، خوشه خوار ذرت (Heliothis zea Boddie )
روش های مبارزه با علف های هرز ذرت
آفات وبیماریهای مرکبات و روش های مبارزه با آن
مرکبات miner Citrus leaf_ Phyllocnistis citrella
کنترل شیمیایی: مصرف سموم زیر برای نهالستانها پیشنهاد می شود.
شپشك استراليايي مرکبات
زيستشناسي:
کنترل بیولوژیک:
کنترل شیمیایی:
پروانه برگخوار مرکبات
سپردار زرد شرقي مركباتAonidiella orientalis
Aonidiella orientalis
کنترل بیولوژیک:
کنترل شیمیایی:
کنه زنگ(نقره ای) مرکبات
کنترل شیمیایی :
شته سبز
زيستشناسي:
کنترل شیمیایی:
بلاست مركبات Citrus blast
بيماري آنتراكنوز مركبات Citrus anthracnose
كنترل شيميايي :
گموز مركبات Citrus gummosis
پيشگيري :
معالجه:
شانكر باكتريايي مركبات citrus canker
citrus blanck spot لکه سیاه مرکبات
citrus greening لکه سبز مرکبات
citrus tristizaتریستیزای مرکبات(بیماری غم(
آفات مهم خرما
زنجرک خرما «Ommatissus binotatus»
زمان مبارزه:
کنه گرد آلود خرما ( کنه تارعنکبوتی خرما ) Olygonychus afrasiaticus
زمان مبارزه:
سوسک سرخرطومی حنائی خرما Rhynchophorus ferrugineus
سپردار معمولی خرما Parlatoria blanchardi
کرم میوه خوار خرما ( شب پره کوچک خرما ) Batrachedra amydraula
سوسک تک شاخدار خرما ( سوسک کرگدنی خرما ) Orytes elegans
آفات مهم درختان خرما
سپردار سفید خرما Parlatoriablanchardi(Hom.: Diaspididae)
زیستشناسی
اثرات و کاربردهای سوزاندن مواد گیاهی در سیستم های کشاورزی
موارد کاربرد سوزاندن مواد گیاهی
اثرات سوزاندن بقایای گیاهی بر خصوصیات خاک های زراعی
مزایای سوزاندن مواد گیاهی
معایب سوزاندن مواد گیاهی
نتیجه گیری
پيشگفتار
اينجانب .......... پروژه كارآموزي خود را در ، (نام محل کارآموزی شما) گذرانده ام .این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در ، (نام محل کارآموزی شما) به مدت240 ساعت کارآموزی ، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پايان از زحمات مسئولين ، (نام محل کارآموزی شما) كمال تشكر رادارم .