دانلود پروژه آمار رابطه بين دروس مفهومی و دروس حفظي
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 3434
فهرست مطالب:
خلاصه
مقدمه
جمع آوري داده ها
تجزيه و تحليل داده ها
جدول فراواني مربوط به نمرات دانش آموزان به دروس تفهيمي
انحراف از ميانگين داده ها
واريانس
نمودارساقه و برگ
نمودار جعبه اي
نمودار میله ای
نمودار دایره ای
نمودارساقه و برگ
نمودار جعبه اي مربوط به سوال
ارزيابي مشكلات
تيجه گيري
پيشنهاد
ضميمه
پرسشنامه
منابع و مآخذ
خلاصه:
دانش آموزان معتقداند كساني كه در دروس تفهيمي موفق هستند در دروس حفظي نيز موفق خواهند بود در اين پروژه سوالي كه مورد بررسي قرار گرفت اين بود كه آيا ارتباطي بين دروس تفهيمي و دروس حفظي وجود دارد؟
جامعه آماري در اين پروژه تمام دانش آموزاني بودند كه با دروس تفهيمي و دروس حفظي سرو كار داشتند.
نمونه آماري در اين پروژه،دانش آموزاني بودند كه از طريق اعداد تصادفي از بين دانش آموزان مدارس شهرستان شیراز انتخاب شدند.سپس با استفاده محاسبات آماري بر روي پرسشنامه اي كه توسط دانش آموزان پر شده بود اين پروژه انجام شد.
نتيجه تحقيق نشان داد كه ارتباط محسوسي بين دروس حفظي و دروس تفهيمي وجود دارد.
ادامه مطلب: دانلود پروژه آمار رابطه بين دروس مفهومی و دروس حفظي
دانلود تحقیق آماری با موضوع اهمیت آمار در پزشکی
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 3436
فهرست مطالب:
مقدمه
اهميت آمار در پزشكي
انواع داده ها
داده ها و جدول فراواني
نمودار ميله اي بر حسب Fi (فراواني مطلق)
نمودار ميله اي بر حسب F نسبي
نمودار ميله اي بر حسب درصد F نسبي
نمودار ميله اي بر حسب F تجمعي
نمودار مستطيلي بر حسب Fi (فراواني مطلق)
نمودار مستطيلي بر حسب F نسبي
نمودار مستطيلي بر حسب درصد F نسبي
نمودار مستطيلي بر حسب F تجمعي
نمودار چندبر ميله اي
نمودار چندبر مستطيلي
نمودار دايره اي بر حسب درجه و درصد
نمودار ساقه و برگ
شاخص هاي مركزي
ميانگين وزني
نمايه
منابع
مقدمه:
اولين قدم در توصيف وتحليل داده هاي آماري به طور معمول معرفي داده ها به صورت يك جدول يانمودار است. اين راه آساني براي خلاصه كردن داده هاست وبراي خواننده خصوصيات اصلي داده ها را مشخص مي كند اين طريقه در عمل ، داده ها را در يك شكل منسجم براي خواننده مي كند كه در غير اين صورت انبوهي از اشكال مبهم در پيش روي وي خواهد بود بديهي است كه نحوه ي ارائه ي دقيق داده ها به موضوع مطالعه ، روشها واهداف تحليل آماري بستگي دارد.
كساني كه آمار مقدماتي وروشهاي محاسباتي آمار را به واداشتن تئوري آمار به كار ميبرد اغلب با پرسشهاي بيشماري روبرو مي شوند. مثلاَ مي پرسند«چرا در فورمول واريانس يك نمونه n تايي گاهي n-1 ديده مي شود؟»
«چرا معدل يك نمونه ي تصادفي از توزيع نرمال بهترين برآورد براي پارامتر ميانگين است؟»« چرا فلان فرض آماري را يك آمار دان رد مي كندوآمار دان ديگر رد نمي كند؟» آمار رياضي ياتئوري آمار به اينگونه پرسشها پاسخ مي دهد اين تئوري را با وجود ريشه هاي تاريخي در حقيقت فيشرونيمان در آمار دان برجسته در سالهاي 1930 بنا كردند وسپس ديگران دنبال كار آنها را گرفتنددر عصر ما دهها كتاب وصدها مقاله ي ارزنده در زمينه ي آمار رياضي وكار برد آن در علوم ومهندسي ، علوم پزشكي ، علوم اجتماعي وتربيتي واقتصاد ومديريت يافته مي شود بااين حال پژوهش دربارهي آمار رياضي ونوآوريهاي سودمند براي روشهاي آماري همچنان ادامه دارد.
در روش آماري داده ها يعني اطلاعات عددي درباره امري ، را طبق قواعد خلاصه ميكنيم وسپس جدولهاي فراواني وگرافهاي آماري ارائه مي دهيم در درس امتحان يااصول شانس وقوانين متغيرهاي تصادفي آشنايي پيدا مي كنيم در آمار رياضي وبه يك نوع نتيجه گيري بنام( نتيجه گيري آماري) مي پردازيم مفهوم آمار واحتمال يا «انديشه آماري » عبارت است از جمع آوري داده هاي عددي درباره ي امري وتجزيه وتحليل آنها بر اساس مدلهاي آماري ونتيجه گيري آماري براي ارائه ي نظريه اي درباره ي آن امر در زبان روزانه آمار عبارت است از داده هاي عددي درباره ي امري كه با مشاهدهاي متفاوت به دست آمده اند.
انديشه ي آماري وروش علمي راهم پژوهشگران وهم افراد عادي به كار برده اند وميبرند .آلبرت انيشتين بابررسي نظريه ي نيوتن وناسازگاري كه در آن وجود دارد نظريهي خود را جانشين آن مي كند.
در آمار رياضي آنچه را كه به نتيجه گيري آماري مربوط مي شود با اسلوب رياضي وقوانين احتمال وچند ايده مهم آماري مانند تابع را ستنمايي ونسبت راستنمايي بررسي مي كنند.
برداشت آماري ، جزئي از يك روند كلي به نام روش علمي است در عصر ما با استفاده ازداده هايي كه از راه مشاهده يا آزمايش يا پرسش تهيه مي شوند وبه كار بردن روشهاي آماري ، پژوهشگران براي كسب معرفت وارائه ي نظريه هاي جديد در رشتهي خود همواره در تلاش اند.
روش علمي ياروش عاقلانه براي كسب نظريه هاي جديد وحل مسائل انساني وعلمي شامل مراحل زير است.
الف) مشاهده : پژوهشگران براي امر مطالعه وپژوهش آزمايش مي كنند ياميپرسند يامي بينند وسپس از راه شمردن يااندازه گيري داده هاي لازم را جمع آوري ميكنند.
ب) نظريه پردازي : پژوهشگر بااستفاده از داده ها ورشته ي تخصصي خود وروشهاي آماري نظريه پردازي مي كند وفلان نظريه يافرض آماري را با اطمينان كافي ارائه ميدهد.
ج) پيش بيني : پژوهشگر بااستفاده از فرضي كه پذيرفته است نتيجه گيري مي كند. نتيجه گيري وكشف حقيقت از اين راه در صورتي كه فرض او مورد رضايت باشد كاملاَ جنبه ي قياسي ـ نه استقرايي دارد وپيش بيني ناميده مي شود.
د) بررسي : پژوهشگر فرض خود راتا زماني كه شواهد كافي عليه آن ارائه نگردد به كار مي برد ولي هموره با جمع آوري داده هاي جديد صحت وسقم آن را بررسي ميكند بااين كار ، مراحل بالا از نو تكرار مي گردند.
اهميت آمار در پزشكي :
اولين قدم در تحليل آماري يك مطالعه ي ويژه آزمون نتايج آن است.
بررسي نتايج هر مطالعه معمولاَ با بكار گيري روشهاي ساده آمار توصيفي امكان پذير است وانجام آن نياز به اطلاعات زيادي از آمار پزشكي ندارد البته اين نكته شايد عجيب به نظر برسد كه برخي اوقات يك محقق از آزمون ساده نتايج صرفه نظر ميكند وبه اشتباه از ابتدا به دنبال انجام آزمون فرضيه هاي آماري است بر اين نكنه نمي توان بيشتر از اين تأكيد نمود كه بررسي ساده نتايج مثلاَ مقايسه ميانگين ها نسبت ها در صدها وغيره پيش نياز هر نوع تحليل آماري مي باشد در آزمون نتايج محقق بايد اين سؤال رابپرسد كه آيا نتايج حاصل از نظر پزشكي اهميت دارد يانه ؟ اين سؤال را ميتوان چنين بسط داد كه آيا نتايج حاصله به حدي مهم هستند كه يافته هاي جديد مي تواند كاربرد باليني پزشكي داشته باشند يا سير بيماري را تغيير دهند يااز جهات ديگر حائز اهميت باشند ؟ به طور حتم اختلاف مرگ ومير 20% در مثال بالا يك يافته ي حائز اهميت است ولي اگر بر فرض نتايج در ميزان مرگ ومير به ترتيب 48% و52% بود در اين صورت تكليف چه بود؟ آيا از نظر پزشكي مي توان به چنين اختلافات كوچكي اهميت قائل شد؟ اين سؤال كه چه اندازه اختلاف را مي توان مهم محسوب نمود بر عهده ي پزشكان باليني مي باشدومتخصص آمار نمي تواندبه آن پاسخ بگويد اگر نتايج يك مطالعه ويژه از نظر پزشكي اهميت نداشته باشد كار بيشتري در مورد آن نمي توان انجام داد وبامحاسبات رياضي وآماري نمي توان اهميت آنرا زيادتر كرد.
پروژه آمار صرفه جویی در آب
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 3513
طرح پژوهشی صرفه جویی آب
فهرست مطالب:
پیشگفتار
فصل اول:کلیات
چکیده
مقدمه
مسئله تحقیق
کلیات تحقیق
روش شناسی
اهداف تحقیق
زمان اجرای نظرسنجی
پرسشنامه نظرسنجی
روش گرد آوری اطلاعات:
جامعه نمونه
پرسشنامه
فصل دوم:پیشینه پژوهش
مقدمه
ادبیات و پیشینه ی تحقیق
الگوی مصرف و تلفات آب شهری
جدول 1- الگوی توصیه شده مصارف سرانه خانگی برحسب لیتر در روز (تا سال 1390) [7]
جدول 3- جزئیات مصرف سرانه خانگی در تهران (1365) [15]
جدول 5- آب به حساب نیامده شبکه های شهری برخی استانهای کشور [17]
جدول 6- آب به حساب نیامده شبکه های شهری برخی کشورها [19]
عوامل مؤثر بر کاهش تقاضای آب شهری
جدول 7- مقایسه میانگین فروش آب شهری و قیمت تمام شده آن در سال 1375
آب صنعت
فصل سوم:تجزیه و تحلیل داده ها
چکیده
جنس پاسخگویان
جدول شماره 1- توزیع پاسخگویان بر اساس جنس
نمودار شماره 1- پراکندگی جنسی پاسخگویان
سن پاسخگویان
جدول شماره 2- توزیع پاسخگویان بر اساس سن
نمودار شماره 2- پراکندگی سنی پاسخگویان
سطح تحصیلات پاسخگویان
جدول شماره 3- توزیع پاسخگویان بر اساس تحصیلات
نمودار شماره 3- پراکندگی تحصیلی پاسخگویان
به نظر شما صرفهجویی یعنی چه ؟
جدول شماره 4- توزیع پاسخگوها بر اساس نظر آنها درباره معنی صرفه جویی
نمودار شماره 4- پراکندگی پاسخگویان بر اساس نظر آنها درباره معنی صرفهجویی
در مصرف چه چیزهایی می توان صرفه جویی کرد؟
جدول شماره 5- توزیع پاسخگویان بر اساس موارد صرفه جویی
نمودار شماره 5- پراکندگی پاسخگویان بر اساس موارد صرفه جویی
شما تا چه اندازه در مصرف آب صرفهجویی می کنید؟
جدول شماره 6- توزیع پاسخگویان بر اساس میزان صرفه جویی در مصرف آب
نمودار شماره 6- پراکندگی پاسخگویان بر اساس میزان صرفه جویی در مصرف آب
در صورت عدم صرفه جویی در مصرف آب چه مشکلاتی برای مردم به وجود می آید ؟
جدول شماره 7- توزیع پاسخگویان بر اساس نظر آن ها درباره مشکلاتی که بر اثر عدم صرفهجویی در مصرف آب به وجود می آید
نمودار شماره 7- پراکندگی پاسخگویان بر اساس نظر آن ها درباره مشکلات عدم صرفه جویی درمصرف آب
به نظر شما برای صرفه جویی در مصرف آب چه کار می شه کرد؟
جدول شماره 8 - توزیع پاسخگویان بر اساس راههای صرفه جویی در مصرف آب
نمودار شماره 8- پراکندگی پاسخگویان بر اساس راههای صرفه جویی در مصرف آب
به نظر شما کدامیک از رسانه ها در جهت تشویق مردم به صرفه جویی نقش مهمتری دارند؟
جدول شماره 9 - توزیع پاسخگویان بر اساس نظر آنها در مورد اهمیت نقش رسانه ها در ارتباط با تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره 9- پراکندگی پاسخگویان بر اساس اهمیت نقش رسانه ها در ارتباط با تشویق مردم به صرفه جویی
تلویزیون در جهت تشویق مردم به صرفهجویی چه کاری میتواند انجام دهد؟
جدول شماره 10 - توزیع پاسخگویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش تلویزیون در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره 10- پراکندگی پاسخگویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش تلویزیون در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار چند بر فراوانی
نمودار جعبه ای :
نمودار ساقه و برگ
سوال 11- را یو در این رابطه چه کار میتوانند انجام دهد؟
جدول شماره 11- توزیع پاسخگویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش رادیو در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره 11- پراکندگی پاسخگویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش رادیو در جهت تشویق مردم به صرفهجویی
روزنامهها در این رابطه چه کار میتوانند انجام دهند؟
جدول شماره 12- توزیع پاسخگویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش روزنامه ها در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره12- پراکندگی پاسخگویان بر اساس نقش روزنامه ها در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
شهرداری برای صرفهجویی آب چه کاری میتواند انجام دهد؟
جدول شماره 13- توزیع پاسخگویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش شهرداری در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره13- پراکندگی پاسخگویان بر اساس نقش شهرداری در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار میله ای
نمودار جعبه ای
نمودار ساقه و برگ
جمعبندی و نتیجهگیری
پیشنهادات
مشکلات تحقیق
محدودیت های تحقیق
منابع و ماخذ
چکیده:
كمبود آب در ايران يكي از عوامل محدود كننده اصلي توسعه فعاليتهاي اقتصادي در دهه هاي آينده به شمار مي رود. متأسفانه در كشور ما هنوز استفاده مطلوب از آب به شكل يك فرهنگ جايگاه خاص خود را پيدا نكرده است، به همين جهت دستيابي به تعادل نسبي در زمينه عرضه و مصرف آب يك اصل اساسي و ضروري است كه اين مهم جز با ايجاد يك نظام جامع مديريت آب ميسر نيست. مجموعه اقداماتي كه تاكنون در كشور در ارتباط با تأمين آب كشاورزي، شهري و صنعتي انجام شده، عمدتاً در زمينه مديريت توليد و عرضه آب بوده است و كمتر توجهي به مديريت مصرف گرديده است.
در نگرش جديد جهاني، آب كالايي اقتصادي- اجتماعي و به عنوان نياز اوليه انسان محسوب مي شود. هر چند آب يكي از منابع تجديد شونده به شمار مي رود، اما مقدار آن محدود است. با توجه به رشد جمعيت، گسترش صنعت، بالا رفتن سطح بهداشت و رفاه عمومي، سرانه منابع تجديد شونده رو به كاهش مي باشد.
موضوع مديريت تقاضا و صرفه جويي آب در بخشهاي شهري، كشاورزي و صنعتي به الگوي مصرف و تلفات آب شهري، عوامل مؤثر بر كاهش تقاضاي آب شهري و وضعيت مصرف آب در بخش كشاورزي و صنعت پرداخته شده و سپس به گوشه اي از مطالعات و اقدامات انجام شده در كاهش تلفات در اين بخشها اشاره خواهد شد. در انتها روشهايي براي جلوگيري از كاهش مصرف و اسراف آب ارائه مي گردد.
مقدمه :
در نگرش جديد جهاني، آب كالايي اقتصادي- اجتماعي و به عنوان نياز اوليه انسان محسوب مي شود. هرچند آب يكي از منابع تجديد شونده به شمار مي رود، اما مقدارآن محدود است. با توجه به رشد جمعيت، گسترش صنعت، بالا رفتن سطح بهداشت و رفاه عمومي، سرانه منابع تجديد شونده رو به كاهش مي باشد.
ايران با متوسط نزولات جوي 260 ميلي متر در سال از كشورهاي خشك جهان و داراي منابع آب محدود است. عواملي همچون رشد جمعيت، نياز به غذاي بيشتر، ضرورت ارتقاي سطح بهداشت و رفاه اجتماعي، توسعه صنعتي و حفاظت اكوسيستمها، تقاضاي آب را روز به روز بيشتر مي كند. با توجه به رشد جمعيت در ايران، سرانه منابع آب تجديد شونده سالانه كه در سال 1335، 7000 مترمكعب بوده، در سال 1375 به 2000 مترمكعب كاهش يافته و پيش بيني مي شود كه تا سال 1400 به حدود 800 مترمكعب كاهش يابد كه پايين تر از مرز كم آبي (1000 مترمكعب) است. با توجه به تقسيم بندي سازمان ملل متحد، در سال مزبور ايران نه تنها شرايط تنش و فشار ناشي از كمبود آب را تجربه خواهدكرد، بلكه وارد شرايط كميابي شديد آب مي گردد [1]. در سالهاي خشك، از هم اكنون شاهد كمبود و بحران آب هستيم كه مي تواند نه تنها خسارات اقتصادي بلكه تنش هاي اجتماعي- سياسي و مخاطرات بهداشتي به بار آورد.
همانگونه كه ذكر شد، متوسط نزولات جوي كشور 260 ميلي متر در سال مي باشد و اين مقدار كم، توزيع مكاني بسيار ناهمگن دارد. به طوريكه فقط 1% از مساحت ايران بارشي بيش از 1000 ميليمتر دارد، در حاليكه 28% از سطح كشور، بارش ساليانه كمتر از 100 ميليمتر را دارد. از 415 ميليارد مترمكعب نزولات سالانه در ايران، حدود 70% آن تبخير مي شود. با ورود ساليانه دوازده ميليارد مترمكعب آب ورودي از مرزها به داخل كشور، كل منابع آبي تجديد پذير كشور 135 ميليارد مترمكعب است كه تا سال 1379، 95 ميليارد مترمكعب از اين آب استحصال شده است. از اين مقدار آب استحصال شده، به ترتيب 93، 5 و 2 درصد در بخشهاي كشاورزي، شهري و صنعتي به مصرف رسيده است. علاوه بر محدوديت مقدار منابع آب، هزينه هاي استحصال آب و محدوديت منابع مالي نيز طرحهاي توسعه منابع آب جديد را با مشكل و محدوديت مواجه كرده است.
بانك جهاني در گزارشي از كاهش سرانه آب قابل استحصال و از دست دادن كيفيت آن، استفاده ناكارآمد راندمان پايش مصرف در بخشهاي كشاورزي، صنعتي و كشاورزي؛ شوري و زهدار شدن اراضي، وضعيت نامطلوب تعميرات و نگهداري، محدوديت جبران هزينه ها و نبود هماهنگي بين سازمانهاي ذيربط، بعنوان چالشهاي پيش رو آب كشور نام برده است [2].
توزيع غيريكنواخت آب در طول مكان و زمان، وجود بيشترين تقاضاي آب در زمان وقوع كمترين بارندگي، عدم توازن بين عرضه و تقاضاي آب و خصوصاً افزايش تقاضاي آب به دلايل ذكر شده و محدوديت منابع آبي و در بعضي مكانها كاهش آن با تنزل كيفيت آب سفره هاي زيرزميني به دليل برداشت بيش از حد مجاز، پيشروي آبهاي شور، دفع غيرصحيح فاضلابهاي خانگي و پساب هاي صنعتي، بالابودن هزينه هاي تأمين آب جديد با رقابت شديد بين گروههاي مصرف كننده آب به دليل كم بودن منابع آبي، استفاده ناكارآمد از آب، اتلاف زياد آب در بخش كشاورزي و بالابودن آب به حساب نيامده در بخش شهري، و مكانيزم قيمت گذاري ناكارآمد از جمله ديگر مشكلات آبي كشور مي باشد كه مديريت منابع آب كشور را پيچيده كرده است.
با اين مشكلات، يكي از اهداف بلندمدت مديريت راهبردي آب كشور تعادل برقرار كردن بين تقاضاي آب و منابع آب موجود با كمترين هزينه ممكن مي باشد [3]. براي پاسخگويي به نياز روز افزون تقاضاي آب در كشور، توسعه منابع آبي جديد شامل بهره برداري بهينه از منابع آبي باقيمانده، استفاده مجدد از فاضلاب، شيرين كردن آب هاي شور و افزايش ظرفيت توليد منابع موجود، در نظر گرفتن راهبردهاي صرفه جويي آب در بخشهاي مختلف اقتصادي، و توسعه روشهاي مديريت كارآمد جديد مي توان نام برد.
بيش از دو دهه است كه جهان پي برده است كه در مديريت منابع آب بايد بيشتر به مديريت تقاضا تا مديريت عرضه توجه كرد. بدين منظور دانشمندان مديريت تلفيقي آب را مطرح نموده اند. مديريت تلفيقي، دو سياست كلي و يك هدف اصلي دارد. سياستهاي مديريت تلفيقي عبارتند از: 1) با آب بايد به عنوان يك كالاي اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي برخورد شود و 2) سياستها و گزينه هايي كه مديريت آب را هدايت مي كند بايد در چارچوبي يكپارچه تحليل شود. هدف اصلي مديريت تلفيقي اين است كه به واسطه مديريت تلفيقي آب، توسعه پايدار، كارآمد و عادلانه منابع آب حاصل شود. بنابراين مباني مديريت تلفيقي بر پايه تركيب پذيري مديريت تأمين با مديريت تقاضا استوار بوده كه جنبه هاي زيست محيطي، اجتماعي و اقتصادي را درنظر مي گيرد [4].
به طور كلي تمامي اقداماتي كه بر كيفيت و كميت آب ورودي به يك سيستم مصرف مؤثرند، بخشي از مديريت عرضه مي باشد و هرآنچه كه بر مصرف و يا اتلاف آب پس از آن مؤثر است مديريت تقاضا مي باشد. به عبارت ديگر مديريت تقاضاي آب به فعاليتهايي اطلاق مي شود كه كمك مي كند تا تقاضاي آب كاهش يابد، راندمان مصرف بهبود يافته و از آلوده شدن يا نابودشدن منابع جلوگيري شود [5].
در اين مقاله ضمن طرح و بيان اهميت موضوع مديريت تقاضا و صرفه جويي آب در بخشهاي شهري، كشاورزي و صنعتي به الگوي مصرف و تلفات آب شهري، عوامل مؤثر بر كاهش تقاضاي آب شهري و وضعيت مصرف آب در بخش كشاورزي و صنعت پرداخته شده و سپس به گوشه اي از مطالعات و اقدامات انجام شده در كاهش تلفات در اين بخشها اشاره خواهد شد. در انتها روشهايي براي جلوگيري از كاهش مصرف و اسراف آب ارائه مي گردد.
دانلود پروژه آمار کارکنان یک محل
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 3511
فهرست مطالب :
آمار توصيفي:
جنسیت کارکنان
نمودار4-1: توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان
مدرک تحصيلي کارکنان
جدول 4-2: فراوانی، درصد، درصد خالص و درصد تجمعي مدرک تحصیلی کارکنان
نمودار4-2: توزیع فراوانی مدرک تحصیلی پاسخ دهندگان
سابقه کار کارکنان
جدول 4-3: فراوانی، درصد، درصد خالص و درصد تجمعي سابقه کاری کارکنان
نمودار4-3: توزیع فراوانی سابقه کار پاسخ دهندگان
ابعاد سرمايه اجتماعي :
اعتماد کارکنان
جدول 4-4: فراوانی، درصد و درصد تجمعي اعتماد کارکنان
نمودار4-4: توزیع فراوانی اعتماد پاسخ دهندگان
بخشش و روحيه داوطلبي کارکنان
جدول 4-5: فراوانی، درصد و درصد تجمعي بخشش و روحیه داوطلبی کارکنان
نمودار4-5: توزیع فراوانی بخشش و روحیه داوطلبی پاسخ دهندگان
رهبري و مشارکت مدني کارکنان
جدول 4-6: فراوانی، درصد و درصد تجمعي رهبری و مشارکت مدنی کارکنان
نمودار4-6: توزیع فراوانی رهبری و مشارکت مدنی پاسخ دهندگان
مشارکت سياسي کارکنان
جدول 4-7: فراوانی، درصد و درصد تجمعي مشارکت سیاسی کارکنان
نمودار4-7: توزیع فراوانی مشارکت سیاسی پاسخ دهندگان
تنوع در معاشرتها و دوستي ها کارکنان
جدول 4-8: فراوانی، درصد و درصد تجمعي تنوع در معاشرتها و دوستی ها کارکنان
نمودار4-8: توزیع فراوانی تنوع در معاشرتها و دوستی ها پاسخ دهندگان
توانايي برقراري روابط اجتماعي غير رسمي کارکنان
جدول 4-9: فراوانی، درصد و درصد تجمعي توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی کارکنان
نمودار4-9: توزیع فراوانی توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی پاسخ دهندگان
سرمايه اجتماعي کارکنان
جدول 4-10: فراوانی، درصد و درصد تجمعي سرمایه اجتماعی کارکنان
نمودار4-10: توزیع فراوانی سرمایه اجتماعی پاسخ دهندگان
عدالت سازماني وابعاد آن :
عدالت توزيعي
جدول 4-11: فراوانی، درصد و درصد تجمعي عدالت توزیعی
نمودار4-11: توزیع فراوانی حساسيت پاسخدهندگان به رعايت عدالت توزيعي
عدالت رويه اي
جدول 4-12: فراوانی، درصد و درصد تجمعي عدالت رویه ای
نمودار4-12: توزیع فراوانی حساسيت پاسخ دهندگان به رعايت عدالت رویه ای
عدالت مراوده اي
نمودار4-13: توزیع فراوانی حساسيت پاسخ دهندگان به رعايت عدالت مراودهاي
عدالت سازماني
جدول 4-14: فراوانی، درصد و درصد تجمعي عدالت سازمانی
نمودار4-14: توزیع فراوانی حساسيت پاسخ دهندگان به رعايت عدالت سازمانی
آمار استنباطی:
فرضیه اصلی: میان حساسیت کارکنان به میزان رعایت عدالت سازمانی و مرتبه سرمایه اجتماعی آنان در سازمان رابطه وجود دارد.
فرضیه فرعی 1: میان حساسیت کارکنان به میزان رعایت عدالت توزیعی و مرتبه سرمایه اجتماعی آنان در سازمان رابطه وجود دارد.
فرضیه فرعی 2: میان حساسیت کارکنان به میزان رعایت عدالت رویه ای و مرتبه سرمایه اجتماعی آنان در سازمان رابطه وجود دارد.
فرضیه فرعی 3: میان حساسیت کارکنان به میزان رعایت عدالت مراوده ای و مرتبه سرمایه اجتماعی آنان در سازمان رابطه وجود دارد.
یافته های جانبی پژوهش
1- آیا بین نمرات دو جنسیت در رعایت عدالت توزیعی تفاوت معناداری وجود دارد.
2- آیا بین نمرات دو جنسیت در رعایت عدالت مراوده ای تفاوت معناداری وجود دارد.
3- آیا بین نمرات دو جنسیت در رعایت عدالت رویه ای تفاوت معناداری وجود دارد.
-4آیا بین نمرات دو جنسیت در میزان مرتبه سرمایه اجتماعی تفاوت معناداری وجود
دارد.
5- حساسیت افراد به کدامیک از ابعاد عدالت بیشتر است
6- آیا بین اعتماد و حساسیت به رعایت عدالت توزیعی رابطه معنی داری وجود دارد؟
9- آیا بین اعتماد و حساسیت به رعایت عدالت رویه ای رابطه معنی داری وجود دارد.
10- آیا بین اعتماد و حساسیت به رعایت عدالت مراوده ای رابطه معنی داری وجود دارد.
11- آیا بین عدالت توزیعی و عدالت رویه ای رابطه معنی داری وجود دارد.
12- آیا بین عدالت توزیعی و عدالت مراوده ای رابطه معنی داری وجود دارد.
13- آیا بین عدالت رویه ای و عدالت مراوده ای رابطه معنی داری وجود دارد.
11-آيا بين هر يك از ابعاد سرمايه اجتماعي كه در اين تحقيق مورد بررسي قرار گرفتند رابطه معنيداري وجود دارد؟
1-11- رابطه بین اعتماد و بخشش و روحیه داوطلبی
2-11- رابطه بین اعتماد و رهبری و مشارکت مدنی
3-11- رابطه بین اعتماد و مشارکت سیاسی
4-11- رابطه بین اعتماد و تنوع در معاشرتها و دوستی ها
5-11- رابطه بین اعتماد و توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی
6-11- رابطه بین بخشش و روحیه داوطلبی و رهبری و مشارکت مدنی
7-11- رابطه بین بخشش و روحیه داوطلبی و مشارکت سیاسی
8-11- رابطه بین بخشش و روحیه داوطلبی و تنوع در معاشرتها و دوستی ها
9-11- رابطه بین بخشش و روحیه داوطلبی و توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی
10-11- رابطه بین رهبری و مشارکت مدنی و مشارکت سیاسی
11-11- رابطه بین رهبری و مشارکت مدنی و تنوع در معاشرتها و دوستی ها
12-11- رابطه بین رهبری و مشارکت مدنی و توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی
13-11- رابطه بین مشارکت سیاسی و تنوع در معاشرتها و دوستی ها
14-11- رابطه بین مشارکت سیاسی و توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی
15-11- رابطه بین تنوع در معاشرتها و دوستی ها و توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی
جدول 4-13: فراوانی، درصد و درصد تجمعي عدالت مراوده ای
آمار توصيفي:
در بخش آمار توصيفي، فراواني، درصد و درصد خالص و درصد تجمعي جنسيت، مدرك تحصيلي و سابقه كار كاركنان و هر يك از ابعاد سرمايه اجتماعي و عدالت سازماني نمونه آماري در قالب جداول و نمودارها آورده ميشود
جنسیت کارکنان
نمودار و جدول شماره 4-1 توزيع فراواني، درصد، درصد خالص و درصد تجمعي جنسيت پاسخگويان نمونه آماري اين پژوهش را نشان ميدهد. همانگونه كه ملاحظه ميشود 2/64 % از پاسخ دهندگان زن و7/34 % مرد بوده اند.1/1 % نیز به این سوال پاسخ نداده اند.