ترجمه مقاله احیای مجدد ادغام عمودی : انتخاب استراتژیک و تاثیرات آن بر عملکرد شرکت
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 2318
عنوان اصلی مقاله:
The Revival of Vertical Integration: Strategic Choice and Performance Influences
ترجمه فارسی عنوان:
احیای مجدد ادغام عمودی : انتخاب استراتژیک و تاثیرات آن بر عملکرد شرکت
خلاصه
در چند سال گذشته، چندین شرکت بزرگ اقداماتی را جهت به دست آوردن کنترل بیشتر بر زنجیره های تأمین خود صورت دادند. بر خلاف گرایش غالب برون سپاری، آنها تمایل به کسب سطح بالاتری از ادغام عمودی به عقب داشته اند. بنابراین همان گونه که زمانی باعث ایجاد چالشهایی در مدیریت جهانی شده بود، احیای ادغام عمودی نیز مطمئناً در بردارنده منافع و همچنین چالشهای جدید می باشد. با توجه به این پدیده جدید، این مقاله به بررسی تاثیرات انتخابهای استراتژی بر تغییرسطح ادغام عمودی و مفهوم عملکرد چنین تغییراتی، می پردازد. یافته ها تأیید کننده نگرانی مربوط به هزینه تغییرات این تصمیمات در سطح ادغام عمودی و مزایای عملکردی خاصی دارد که این تغییرات باعث بوجود آمدن آنها در شرکت ها می باشند.
کلمات کلیدی : ادغام عمودی، برون سپاری، هزینه های معامله
پروژه مدیریت مقایسه تاثیر سیستم های اداری برای تصمیم گیری بهتر مديران در حوزه مدیریت
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 2363
فصل اول كليات تحقيق
کلیات تحقیق
1-1مقدمه
2-1 تبیین موضوع تحقیق
3-1- اهمیت و ضرورت تحقیق
4-1 اهداف تحقیق
1-4-1 هدف اصلی
2-4-1 اهداف فرعی
5-1 سوالات تحقیق
1-5-1 سوال اصلی
2-5-1 سئوالات فرعی
6-1 تبیین فرضیه های تحقیق
7-1 متغیر های تحقیق
1-7-1 متغیر مستقل
2-7-1- متغیر وابسته
انواع سیستم های اطلاعاتی:
سیر تکامل فناوری اداری:
اولویت ها:
بخش اول ( استانداردها):
روشهای استفاده از سيستم :
بخش دوم ( نیازهای سیستمی):
نيازهای سختافزاری و نرمافزاری:
8-1 تعریف عملیاتی واژه ها ، متغیر ها وا صطلاحات دقیق
سیستم های اداری :
خلاصه فصل :
ساختارگزارش تحقیق :
فصل دوم
ادبیات ، مبانی نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه :
تدوین روالها و نحوه گردش مکاتبات و اعمال آنها:
ج- اقدام های پس از پیاده سازی
1-2 تصمیم گیری در سازمانها
1-1-2 شرایط تصمیم مدیران
2-1-2 تئوری های تصمیم گیری
3-1-2 تئوری کلاسیک تصمیم گیری
4-1-2 تئوری رفتاری تصمیم گیری
5-1-2 بصیرت ، قضاوت و پایبندی به عمل گذشته
6-1-2 یابندگی قضاوتی
7-1-2 قاطعیت در تصمیم گیری
8-1-2 استراتژی در گیر کردن دیگران در تصمیم گیری
9-1-2 تصمیمات فردی ، تصمیمات مشورتی و تصمیمات گروهی
2-2 مدیریت در قرن 21 جایگاه خاصی برای دو سياست کلان قائل است :
1-2-2 آغاز بکار گیری فناوری های اداری
3-2 نقش استراتژیک اطلاعات
1-3-2سیستمها
4-2 روش سیستم ها و دیدگاه سیستمی
5-2 چرخه حیات سیستم
6-2 اطلاعات
7-2 اهمیت اطلاعات وسیستم های اطلاعاتی
8-2 سیستمهای اطلاعاتی
9-2 تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی
10-2 کاربرد مدیریت
11-2 مشارکت بیشتر در تصمیم گیری
2-12-2 افزایش سرعت در تصمیم گیري
3-12-2 افزایش سرعت در شناسائی مسائل
13-2 طرح ریزی سازمان
1-13-2 کاهش ارتقاع هرم سازمان
2-13-2 تمرکز یا عدم تمرکز بیشتر
3-13-2 بهبود هماهنگی
4-13-2 شرح دقیق تری از وظایف
5-13-2 افزایش کارکنان متخصص
14-2 سیستم های اطلاعاتی و رایانه ها
2-14-2 تحلیل گر سیستم ها
3-14-2 مدیران پایگاه داده ( DBAS )
4-14-2 متخصصان شبکه
5-14-2 برنامه نویس ها
6-14-2 اپراتور ها
15-2 کار برد سیستم اطلاعاتی رایانه محور
16-2 مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی
17-2 سیستم های اطلاعاتی مدیریت (MIS )
18-2 سیستم اطلاعات مدیریت (MIS )
19-2 سیستم های اطلاعات سازمانی
20-2 سیستم های میان سازمانی
21-2 سیستم پشتیبانی تصمیم ( DSS )
1-21-2 سیستم تصمیم در مقابل سیستم اطلاعات مدیریت
22-2 سیستمهای پشتیبانی گیری ( DSS )
1-22-2 ویژگیهای سیستم پشتیبانی تصمیم گیری عبارتند از:
2-22-2 بکار گیری سیستم پشتیبانی تصمیم گیری
23-2 سیستمهای پشتیبانی گروهی (GSS )
24-2 سیستم پردازش معاملات ( TPS )
2-24-2 سیستم پردازشی تعاملات ( TPS )
25-2 هوش مصنوعی ، سیستم های خبره و تاثیر آن بر سیستم های پشتیبانی تصمیم
26-2 سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی ( ECS )
27-2 سیستم کارکنان دانشی ( KWS )
28-2 سیستمهای پشتیبانی مدیران ارشد ( اجرایی ) ( ESS )
29-2 سیستم پشتیبانی عملیاتی (ESS ) از منظری دیگر
30-2 سیستم گزارشات مدیریت
1-30-2 گزارشات برنامه ای
2-30-2 گزارشات در خواستی
3-30-2 گزارشات استثنایی ( خاص )
4-30-2 گزارشات تفصیلی
5-30-2 گزارشات شخص
31-2 ویژگیهای سیستم گزارشات مدیریت را می توان به شرح زیر خلاصه کرد
32-2 نقش فناوری اطلاعات در سازمان
33-2 طبقه بندی سیستمهای طلاعاتی بر اساس نوع حمایتها
1-33-2 سیستم های پردازش تعامل
2-33-2 سیستم های گزارشات مدیریت
3-33-2 سیستم کارکنان دانش
4-33-2 سیستمهای پشتیبانی تصمیم گیری
5-33-2 سیستمهای اداری
6-33-2سیستمهای پشتیبانی مدیران ارشد ( اجرایی )
7-33-2 سیستمهای خبره
8-33-2 سیستمهای پشتیبانی تصمیمات گروهی
34-2 سیستم های اداری
35-2 مزایا و معایب سیستم های اداری
1-35-2 مزایای مستقیم
3-35-2 معایب سیستم اداری :
36-2 ارگونومی در مکانیزاسسیون اداری
37-2 بکار گیری تکنولوژی در اداری
38-2 مجموعه نرم فزار های سیستم اداری:
39-2 دستیابی به تعریفی بنیادین ؛ سیستم چیست ؟
اداره مجازی ( Virtual office ):
40-2 سیستمهای اطلاعاتی
41-2 نمونه کاربرد های سیستم
1-41-2 سیستم اطلاعاتی ( OAS )
2-41-2 سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی ( ECS )
3-41-2 سیستمهای اطلاعاتی عملیاتی ( TPS )
4-41-2 سیستمهای اطلاعاتی مدیریت ( MIS )
5-41-2 سیستمهای مطالعاتی کمک به تصمیم گیری ( DSS )
6-41-2 سیستمهای اطلاعاتی جامع و یکپارچه (ES )
42-2 سیستمهای اطلاعاتی
1-42-2 جدول انواع کاربرد های سیستم اداری :
43-2 نکات برجسته درباره سیستم اداری و بهسازی روشهای کار
44-2خودكارسازي
45-2ضرورت تفكر براي آينده
46-2بهبود كار
47-2تحقق دولت الكترونيك در ايران
48-2ا فعاليتهاي اختصاصي
49-2 فعاليتهاي عمومي
50-2 مزایای دولت الکترونیکی
51-2- نقد و بررسی تحقیقات انجام شده
1-51-2 پایان نامه :
خلاصه فصل :
فصل سوم
روش اجرايي تحقيق
مقدمه
روش تحقيق
جامعه آماري تحقيق
ابزارهاي جمع آوري اطلاعات
روايي و پايايي تحقیق
مقدمه:
2-3 روش تحقیق
1-2-3 در اجرای تحقیق ، مراحل زیر پیگری شده است :
3-3 جامعه آماری و حجم نمونه مورد تحقیق
4-3 نمونه و نمونه گیری
5-3 بر آورد حجم نمونه
6-3 معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات
1-6-3 مصاحبه
2-6-3پرسشنامه
1-2-6-3 معرفی پرسشنامه
2-2-6-3 چگونگي طراحي نهايي پرسشنامه:
7-3 روایی (Validity ) و پایانی ( Reliability )
1-7-3 روایی / اعتبار
1-7-3 پایايی
8-3 خلاصه فصل
فصل چهارم
تجزيه و تحليل آماري داده هاي تحقيق
1-4 مقدمه
2-4 داده
3-4 اطلاعات
1-3-4 منابع تغذيه اطلاعات
1-1-3-4- منبع اطلاعات اوليه :
2-1-3-4- منبع اطلاعات ثانويه
4-4 سيستم هاي پردازش
5-4 تجزيه و تحليل داده ها
6-4 جامعه آماري تحقيق
6-5پرسشنامه
تجزيه و تحليل آماري:
فرضيه اول: سيستم اتوماسيون اداري بر افزايش دقّت تصميم گيري مديران تاثيرمثبت
دارد .
فرضيه دوم: سيستم اتوماسيون اداري بر افزايش بهنگام سازي تصميم گيري مديران
تاثيرمثبت دارد .
فرضيه سومّ: سيستم اتوماسيون اداري بر افزايش اقتصادي بودن تصميم گيري مديران
تاثيرمثبت دارد .
فرضيه چهارم: سيستم اتوماسيون اداري بر افزايش صحّت تصميم گيري مديران
تاثيرمثبت دارد .
فصل پنجم
1-5 نتایج تحقیق :
2- 5 پیشنهادات :
4-5: محدودیتها
1-4-5 محدودیت تحقیق
2-4-5 محدودیت محقق
5-5 پیشنهادات قابل تعمیم در خصوص سیستم اداری در مجموعه های اداری :
منابع فارسی:
1 - اسکندری، علی رضا، بررسی موانع و مشکلات استقرار سیستم های اطلاعاتی
دربخش منابع انسانی وزارت نفت، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران،
دانشکده مدیریت 1380.
2 - بهشتیــــان، مهدی؛ ابوالحسنی، حسین، سیستم های اطلاعاتی مدیریت،
تهران: شرکت پردیس 1378.
3 - ثاقب تهرانی، مهدی؛ تدین، شبنم. مدیریت فناوری اطلاعات. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1380.
4 - سلمانی، داود سیستم های اطلاعات مدیریت، تهران: دانشکده مدیریت، جزوه چاپی مقطع کارشناسی ارشد، نیمسال اول 81 - 80.
5 - شه نواز، هوشنگ. ارگونومی و انتقال تکنولوژی. تدبیر، ش 100، 1378.
6 - صــــرافی زاده، اصغر؛ علی پناهی، علی. سیستم های اطلاعات مدیریت. تهران: میر، 1380.
7 - عندلیب آذر، مجتبی. اتوماسیون اداری. مدیریت، ش 44، مرداد و شهریور 1379.
8 - فتحی، مجید. مقدمه ای بر اطلاع رسانی و نظامهای اطلاعات. مدیریت، شماره 51 و 52 مرداد و شهریور 1380.
9 - کریمیان، عباسقلی، بررسی علل مشکلات سیستم های اداری مکانیزه و اتوماسیون در وزارت آموزش و پرورش. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت، 1359.
10 - مجیدی، اردوان. تنگناهای اجتماعی در مکانیزاسیون و توسعه سیستم های کامپیوتری در سازمان.گزارش کامپیوتر، شماره 137، 1378.
11 - مؤمنی، هوشنگ. مدیریت منابع اطلاعات. تهران: اتحاد، 1372.
12 - مک لئود، ریموند. سیستم های اطلاعات مدیــــریت. ترجمه مهدی جمشیدیان و اکبر مهدی پور.دانشگاه اصفهان، 13
13- ابراهیمی ، اردشیر " بررسی عوامل موثر بر رشد دوره های کوتاه مدت آموزشی مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی آذربایجان " ( پایان نامه کارشناسی ارشد ) ، ( کرج ، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت ، 1384 )
14-امینی ، سیاوش " مسائل سنجش در تحقیقات اجتماعی و بحثی درباره مقیاس گاتمن " ( تهران ، نامه پژوهشکده ، سری یک ، شماره یک ، 96-85، بهار 1375 )
15- ایران نژاد مهدی " روش های تحقیق در علوم اجتماعی " چاپ دوم ( تهران ، نشر مدیران 1382 )
16- اتسلندر ، پتر ، روشهای تجربی تحقیق اجتماعی " ترجمه بیژن کاظم زاده ، چاپ پنجم ، ( مشهد ، معاونت فرهنگی استان قدس رضوی ، 1371 )
17- بک هارد ، ریچرد ، وندی پریتچارد " میدریت تحولات و نو آوری " ترجمه مهدی ایران نژاد پایریزی ، ( تهران ، نشر مدیران ، 1387 )
18-بهان ، کیت ، هولمز ، دیانا ، " آشنایی با تکنولوژی اطلاعات " ترجمه مجید آذرخش ، جعفر مهرداد ، ( تهران ، سمت ، 1377 )
19-بهشتیان ، مهدی و حسین ابوالحسنی " سیستم های اطلاعاتی مدیریت " ( تهران ، شرکت پردیس 1387 )
20- پارکینسون و رستوم جی " مهارتهای مدیریت " ترجمه ایران نژاد پاریزی ، تهران ، نشر ازده، 1376 .
21- پاتنام ، رابرت و دیگران " سرمایه اجتماعی ، اعتماد ، دموکراسی و توسعه " به کوشش کیان تاجبخش ، ترجمه افشین خاکباز و حسن پویان ، ( تهران ، نشر شیرازه ، 1384).
22-جراحی ، محمد حسین " دولت الکترونیکی ، فرصت ها ، چالش ها و روند آینده " ( تهران سایت اینترنتی همکاران سیستم ، 1383 )
23-حری ، عباس " آیین نگارش علمی " دبیر خانه هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور ( تهران ، چاپ سوم 1381 )
24- خاکی ، غلامرضا " روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی " ( تهران ، انتشرات بازتاب 1382 )
25- دفت ، ریچاردال " تئوری . و طراحی سازمان " ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ، ( تهران ، چاپ پژوهش فرهنگی ، 1377 )
26- دولان ، شیمون ال و محمد صائبی ، ( تهران ، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ، 1381 .
27-دیوید ، فرد آر " مدیریت استراتژیک" چاپ سوم ، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ، ( تهران ، دفتر پژوهشهای فرهنگی ، 1381 )
28-رابینز ، استیفن پی ، رفتار سازمانی " مفاهیم ، نظریه ها ، کاربرد ها " مترجمان ، علی پارسائیان و سید محمد اعرابی جلد اول ( تهران ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ، 1377 )
29-رضائیان ، علی ، " اصول مدیریت " ( تهران ، انتشارات سمت ، بهار 1376 )
30-رفیع پور ، فرامرز " کندوکاوها و پنداشته ها ، مقدمه ای بر روشهای شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی " چاپ چهاردهم ( تهران ، نشر شرکت سهامی انتشار ، 1381 )
31- رولی ، جینفر " مبانی سیستمهای اطلاعاتی " ترجمه زهرا سیف کاشانی ، نجیبه افنانی ، ( تهران ، سمت 1380 )
32-زاهدی ، شمس السادات " تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها در مدیریت امور اداری صنعتی و بازرگانی " ( تهران ، انتشارات مروارید ، 1382 )
33-زاهدی شمس السادات ، " فن آوری اطلاعات و کنترل در عصر اینفوکراسی " مجموعه مقالات دومین همایش علمی و پژوهش نظارت و بازرسی ، دانشکده مدیریت دنشگاه تهران ( تهران ، سازمان بازرسی کل کشور ، 1384 )
22
41- وتن ، دیوید ای و کیم اس کمرون " مهارتهای کسب قدرت و اعمال نفوذ " ترجمه محمد علی بابایی زکلیکی ( کرج ، ناشر موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت ، 1381 )
42-هرسی ، پال و کنت بلانچرد " مدیریت رفتار سازمانی ، کاربرد منابع انسانی " چاپ چهاردهم ترجمه علی علاقه بند ( تهران ، امیر کبیر ، 1381
محتویات پروژه : فایل ورد ۱۳۵ صفحه
ادامه مطلب: پروژه مدیریت مقایسه تاثیر سیستم های اداری برای تصمیم گیری بهتر مديران در حوزه مدیریت
بررسي رابطه بين مهارت مذاكره مديران بازرگاني با فروش شركت
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 2995
مقدمه :
دنيايي كه در آن زندگي مي كنيم شاهد تحولات شگرفي است . سرعت اين تحولات روز به روز بيشتر مي شود به طوري كه به هيچ وجه با گذشته هاي دور قابل قياس نيست . اگر بخواهيم آمادگي همراهي و توان لازم براي همگامي با اين تحولات داشته باشيم به ناچار بايد اطلاعات ، دانش ، ابزارها و توانمندي هاي مناسب و ضروري را در خود ايجاد و شكوفا كنيم . در اين ميان هم مدير علاوه بر توانايي هاي فني نياز به داشتن مهارت هايي در برقراري ارتباط مؤثر با ديگران را بايد لازمه ي كار خود قرار دهد چون كار مدير دستيابي و رسيدن به اهداف سازماني است حال براي رسيدن به اين اهداف سازماني از مهارتهاي ارتباطي كه بنحوي برطرف مورد نظر خود بتواند نفوذ پيدا كند بايد استفاده كند . هر روز كه مي گذرد همه ما چه به عنوان يك فرد ، مدير ، سازمان و شركت در محدودة گسترده تر و پيچيده تري از ارتباط با ديگران قرار مي گيريم .
مهارت ايجاد ارتباط مؤثر و كارآمد يكي از مهمترين مهارت هاي لازم براي هر مدير به شمار مي رود زيرا موفقيت يك مدير بيش از آنكه به تواناييهاي تكنيكي اش مربوط باشد به توانايي او در برقراري ارتباط مؤثر با ديگران بستگي دارد نتايج تحقيقي كه توسط نشريه Fortune بر روي 200 مدير از شش شركت انجام شده حاكي از آن بوده كه بزرگترين عامل شكست مديران ، ضعف مهارت هاي ارتباطي آنان بوده است . ( Ertel , 1999 , 23 )
يكي از مهمترين مهارت هاي ارتباطي ، مهارت در مذاكره1 است ، مذاكره يعني راه نفوذ در ديگران به منظور مبادله ي افكار يا اشياء مادي است، مذاكره مهم ترين و رايج ترين وسيله برقراري ارتباط بين انسان هاست . و چون تمام نيازها ، ادامه زندگي ، امنيت ، آسايش زندگي ، رفاه اقتصادي ، افزايش آگاهي ، بالابردن سطح زندگي و پيشرفته ترين سطح اين است كه ، با ديگران براي تأمين نيازهاي خود به توافق برسند.
روابط به دليل وجود اهداف مشترك وجود دارد ، و بر اين دلالت دارد كه ابزار دستيابي به اين اهداف توسط طرف هاي در حال مذاكره تقسيم مي شوند ، بنا بر اين فرآيند مذاكره خريدار و فروشنده به طور همزمان با عناصر همكاري و تعارض روبرو مي شوند . همكاري ،اهداف متقابل و فردي را تأمين مي كند در حالي كه تعارض محيط رقابتي را براي دو طرف فراهم مي كند براي اطمينان از اين كه اين توافق از نفع شخصي شان حمايت مي كند . ( wimsaatt and Gassenheimer , 1996 , 21 )
براي حداقل كردن اين تعارض و براي رسيدن به راه حل هاي مصالحه ، استفاده و كاربرد
مهارت هاي مذاكره و انتخاب تاكتيك هاي مناسب مفيد است .
يكي از نقش هاي مدير از نظر مينتز برگ نقش مذاكره كننده است.(رضائيان1380، 19)
يكي از عوامل اساسي و بسيار مهم بر موفقيت و پيشرفت شركت ها برخورداري مديران اين سازمان ها از مهارت ها و فنون مذاكره مي باشد كه اين خود يك عامل بسيار مهم در موفقيت و انجام مذاكرات و عقد قراردادها مي باشد پس يكي از توانمندي هاي مهارتهايي كه براي مدير لازم است فراگيري و كسب مهارت مذاكره است .
تعريف موضوع تحقيق:
در دنياي امروز ، دگرگوني هايي بسيار زياد همراه با گسترش رقابت درزمينه هاي متنوع ، بويژه در بازارها مشاهده مي شود بازاريابي از محدوده ي توليد ، قيمت گذاري ، شناسايي بازار و توزيع كالا فراتر رفتند و شركت ها مجبور به ايجاد تماس و ارتباط با خريداران بالقوه و بالفعل مي نمايد با توجه به تغيير در زمينه مفهوم بازاريابي كه از كسب سود از طريق افزايش فروش برمبناي توليد به كسب سود از طريق ارضاي نياز خريداران بر مبناي خريدار و مصرف كننده تغيير جهت داده خواه ناخواه مصرف كننده و خريدار كه در اين مفهوم فرصت مشاركت پيدا نموده است به آنان نيز حق تصميم گيري مربوط به كارشان داده شده است دراين جا اهميت مذاكره بيش از هر زماني ديگر روشن ديده شده است و هر چه افراد بيشتري در تصميم گيري ها مشاركت داشته باشند احتمال عدم توافقها نيز بيشتر خواهد شد با توجه به اين موارد آشنايي مدير و بازارياب با مهارت هاي اساسي مذاكره امروزه از اهميت خاصي برخوردار شده است . آشنايي و نهايتاٌ سلطه به اصول و مهارت هايي در مذاكره مديران را به اين توان مجهز مي كند كه در جريان ارتباطات با ديگران از پايين ترين و ابتدايي ترين مذاكرات تا بالاترين حد خودش يعني مذاكرات بين المللي با طرف هاي مذاكره به نحوي مذاكره كنند كه توافق حاصل از مذاكرات معقول ، منطقي و در بيشتر مواقع به نفع خود باشد .
بنابراين مساله اصلي تحقيق به صورت زير تعريف مي گردد:
رابطه بين مهارت مذاكره مديران بازرگاني با فروش شركتهاي كاشي و سراميك چگونه است؟
تاريخچه و سابقه موضوع تحقيق :
با بررسي تحقيقات انجام شده در داخل كشور كه از طريق مطالعه پايان نامه ها در كتابخانه ها و مركز اسناد و مدارك و بررسي پايان نامه هاي خارجي كه از طريق سايت UMI انجام گرفت , سابقه اي از انجام پروژه اي مرتبط با موضوع وجود ندارد.
فقط تحقيقي در سطح بين الملل توسط رون آندريا كه طي سال 2005 مهارت مذاكره در فروش را مورد بررسي قرار داده كه هدف از اين تحقيق شناسايي راه حل هايي جهت اجراي مذاكرات فروش بود در اين تحقيق 2000فروشنده به طور يكسان از 500 شركت ثروتمند از همه صنايع را مورد بررسي فرار دا د.و محققاني ديگر نظير توني مانينگ و باب ربرتسون بروي مهارت مذاكره و نفوذ در دو بخش طي سال 2003 و پولينس و ديگران كه در مورد تفاوت هاي فردي و انگيزش در استفاده از مهارت هاي مذاكره در سال 2000 را مورد تحقيق قرار داده اند.
اهميت و ضرورت تحقيق :
مذاكره امروزه يكي از با اهميت ترين و مهمترين كار هر مدير به حساب مي آيد . هر مدير خواه ناخواه مرتبط با افراد زير دست و مافوق و كليه افرادي كه به نحوي با سازمان مرتبط در تماس اند برخورد دارد اين ارتباط خود نشان دهنده مذاكره است يعني اين ارتباطات به همين جا ختم نمي شود . بلكه وقتي اين ارتباطات از مرزهاي سياسي كشورها مي گذرد رابطه پيچيده تري تحت عنوان روابط خارجي پيش مي آيد كه اين نوع ويژه اي از مذاكرات و توانمندي هاي فوق العاده اي را طلب مي كند اين فرآيند امروزه با سرعت و تنوع و پيچيدگي خاص خودش به پيش مي رود كه اين يك حقيقت غير قابل انكار و قطعي به شمار مي آيد عدم تسلط به اصول فوق باعث خواهد شد كه ، علاوه بر منافع فرد سازماني ، منافع كلان و ملي نيز در معرض تضييع و خطر قرار مي گيرد . بنا بر اين براي حفظ منافع خرد و كلان و تقويت فرهنگ مذاكراتي بايد به نحو شايسته اي اقدام مثبت و سريعي در اين زمينه ايجاد ، توسعه و تقويت اين عامل انجام گيرد با اين وجود در ايران بسياري از مديران روش درست انجام كار مذاكره را نمي دانند هر چند اين افراد جهت انجام امور تجاري خود دائماٌ در حال مذاكره اند ، ليكن حرف انجام عملي دليل بر آن نمي شود كه آن عمل درست انجام شود ، مذاكره هم احتياج به دانش و مهارت خاص خود دارد كه مديران ما بايستي با اين مهارت ها آشنايي پيدا كنند و آن را به خوبي فراگيرند و از جنبه علمي آنر ا بياموزند با برخورداري از مهارت در مذاكره بدون اتلاف وقت و انرژي و منابع به راحتي مي توانند از نقطه نظرات هم مطلع شوند و به خوبي از اين مذاكرات سود ببرند .
از ضروريات اين تحقيق آن است كه با توجه به جنبه رقابتي شدن امروزه شركت ها,انتصاب مديراني كه بتوانند فروش شركت را بالا ببرنداز اهميت بالايي برخوردار است.
اهداف تحقيق :
مذاكره يكي از كارهاي روزمره يك مدير به حساب مي آيد براي جلوگيري از اتلاف وقت و نتيجه داشتن اين مذاكرات چه خوب است كه مديران ما از دانش و مهارت مذاكره1 بهره گيرند تا به نتايج اصولي برسند.
هدف اصلي از اين تحقيق عبارت است از :
ارزيابي تاثير مهارت مذاكره مديران بازرگاني با فروش شركت در صنعت كاشي و سراميك است.
چهارچوب نظري تحقيق :
برنامه ريزي ,هدايت و تحليل نتايج مذاكرات تجاري ,عناصر كليدي تجارت موفقيت آميز است .
بهبود مهارتهاي مذاكرات تجاري يك وظيفه مشكل ,با ارزش و اغلب از نظر شخصي چالش بر انگيز است . اين پديده اي خارق العاده است كه مذاكرات مي تواند شامل بعد وسيعي از موضوعات پيماني ,تجاري و مالي باشد ,در بسياري از موارد مذاكرات بسيار پيچيده تر مي شوند .
سرعت تجارت افزايش يافته است فشارشديد را بر آن افرادي كه در جستجوي مذاكره هستند كه مي خواهند امتازات بهتري از مذاكره را بدست آورند,قرار مي دهند. كاربرد مهارت هاي مذاكره وقتي به درستي انجام شود فعاليت حرفه اي مي شود.(Ashcroft,2004,229)
بيشتر فروش هاي تجارت با تجارت مستلزم مهارت هاي مذاكره است . (katler,2000,638)
تعاريف زيادي از مذاكره وجود دارد:
فصل اول :كلیات تحقیق
مقدمه
تعریف موضوع تحقیق
تاریخچه و سابقه موضوع تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
چهارچوب نظری تحقیق
اركان اساسی مذاكره
فرضیات تحقیق
نوع تحقیق بر اساس هدف
نوع تحقیق بر اساس ماهیت و روش
قلمرو مكانی
قلمرو زمانی
ابزارهای گرد آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل داده ها
محدودیت های تحقیق
تعریف واژگان و اصطلاحات به كار رفته در تحقیق
فصل دوم :ادبیات تحقیق
تعاریف مذاكره
اركان اصلی مذاكره
مراحل اصلی در فرآیند مذاكره عبارتند از
آمادگی
اقدامات و مراحل انجام كار قبل از مذاكره
شناسایی اهداف
این اولویت ها به 3 دسته تقسیم می شوند
هدف ها و نتایج مذاكره
پیش بینی جهت احتمالی مذاكرات
ارزیابی طرف مقابل
انتخاب استراتژی
تهیه و پیش نویس دستور جلسه
دستور جلسه باید
تعیین محل مذاكره
تعیین محل مذاكره
فواید تشكیل جلسات در دفتر حریف
محل استقرار
ارائه پیشنهاد
زمان بندی
ترغیب و تشویق جهت ارائه پیشنهاد
دفاع از اصول اولیه مذاكرات و رفع عوامل بازدارنده
پاسخ به پیشنهاد
چانه زنی
در مرحله چانه زنی باید
قالب های شناختی در چانه زنی
مذاكره كنندگان از طریق گوناگون می توانند منافع مشترك ایجاد كنند
ختم مذاكره
پایان گفتگو ممكن است به یكی از صورت های زیر تحقق یابد
برای پایان مذاكره راه های مختلفی وجود دارد باید راهی كه انتخاب می كنید مناسب گروه باشد
به هم خوردن مذاكره و نحوه اداره ی آن
استفاده از میانجی
وظایف این نقش شامل موارد زیر است
توافق های آشكار و نهان
روش های مذاكرات بازاریابی
اجبار و قدرت خصمانه
تغییر نگرش همراه احساس
تلاش برای توافق میانه
توافقات مساعد متقابل تجاری
متقاعد كردن منطقی
اهداف تجاری واقعی
انواع اساسی مذاكره
مذاكره توزیعی
مذاكره تلفیقی
ساخت دهی مبتنی برگرایش
مذاكره درون سازمانی
مذاكره اصولی
نكته
به كار گیری نیروهای فردی در مذاكره
مهارت های مذاكره و نفوذ
بعد نفوذ به شرح زیر است
همكار – جنگجو
هدایت امواج موزون مذاكره
تاكتیك های اساسی در مذاكره
ایجاد وقفه در مذاكره
حفظ آبرو در مذاكرات غیر رسمی
اقدام به حمله
حمله غافلگیرانه
عبور از موانع با یك پرش
در اختیار گرفتن كنترل دستور جلسه
نقض مفاد قرارداد
گوش دادن
محدود كردن زمینه
بالا بردن ریسك
بلوف زدن
آینده را گرانتر جلوه دادن
چیز حواس پرت كن را ایجاد كند
صبر
سؤال پرسیدن
پاره ای از تاكتیك های خدعه آمیز رایج
اول فریبكاری آگاهانه
دوم جنگ روانی
سوم تاكتیك های فشار روی مواضع
شش عامل مهمی كه مذاكره كننده باید بداند
شش اصل كلیدی موفقیت در مذاكره
مذاكره معطوف به عاقبت
اصول مذاكرات فروش
سو گیری های تصمیم گیری كه مانع مذاكرات اثر بخش می شود
مسائل میان فرهنگی در مذاكره
بررسی تطبیقی سبك های مذاكره در جهان
جنبه های اخلاقی مذاكره
انگیزه ی رفتارهای غیر اخلاقی
سی نكته و رهنمود اساسی در مذاكره
فصل سوم :روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
طبقه بندی بر اساس روش
طبقه بندی بر اساس اهداف
جامعه و نمونه آماری مورد تحقیق
جامعه آماری
نحوة گزینش نمونه
روشها و ابزار گردآوری اطلاعات
روش بررسی اسناد و مدارك
روش میدانی
پرسشنامه
قابلیت اعتماد پرسشنامه
روشها و فنون آماری مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل مشاهدات
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات تحقیق
بررسی فرضیه تحقیق
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری از فرضیه
پیشنهادات
منابع و مأخذ
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگليسي
پیوست
پرسشنامه
فارينتون و واترز مذاكره را :
فرايند حل اختلاف عقيده هايي كه در معاملات پيماني بين خريدار و فروشنده بوخود مي آيد.كه در اين تعريف مختصر از مذاكره نياز براي فرآيند را تاكيد مي كند . (Ashcroft.2004,230)
فيشر و ديگران مي گويند كه مذاكره وسيله اي اساسي در بدست آوردن اين است كه شما از ديگران چه مي خواهيد.pullins & etal,2000,467))
مذاكره فرآيند ، تصميم گيري توافقي بين افراد به هم وابسته و با توجيحات متفاوت است و يا مي توان گفت مذاكره فرآيندي است كه دو يا چند نفر يا گروه داراي هدف هاي مشترك و متضاد ، طرح هاي پيشنهادي خود را بيان مي كنند و شرايط خاص خود را مورد بحث قرار مي دهند تا احتمالاٌ به توافق برسند به عبارت ديگر مذاكره در صورتي مشترك است كه طرفين ترجيحات متفاوتي داشته باشند . مذاكره به معني گفتگو ، بحث يا چانه زني جهت دستيابي به توافقي در معاملات بازرگاني مي باشد كه شامل مراحل برنامه ريزي ، ارزيابي و در مرور و تجزيه و تحليل مي باشد از اين رو مي توان گفت كه مذاكره نوعي از ابزار ارتباطي بين دو طرف براي نيل به توافق پيرامون نيازها و نظرات متفاوت است .
ادامه مطلب: بررسي رابطه بين مهارت مذاكره مديران بازرگاني با فروش شركت
دانلود پروژه انبار داری شرکت تولیدی رشته مدیریت
- توضیحات
- دسته: سایر مطالب
- منتشر شده در 21 خرداد 1394
- نوشته شده توسط مدیر
- بازدید: 2966
فهرست مطالب
فصل اول : تاریخچه شرکت
فصل دوم : سیستم کنترل انبار(نظام نظارت بر انبار)
1-2- کارت کنترل کالا
2-2- انواع کاردکس
3-2- کارت حساب انبار
4-2-دفتر راهنمای اقلام انبار
فصل سوم : فرمولهای مورد نیاز در نظام تدارکات
1-3:تعریف فرم
3-3- فرمهای اصلی
3-3- رسید انبار
4-3- حواله انبار
5-3- درخواست کالا یا درخواست جنس از انبار
6-3-درخواست خرید
7-3- سفارش خرید
فصل 4 : طراحی نظام اطلاعاتی برای انبار
1-4- تعریف ماهیت نظام اطلاعاتی انبار
2-4- نتایج حاصله از اسقرار نظام صحیح اطلاعاتی برای انبار
3-4- وظایف اطلاعاتی انباردار
4-4-جریان کلی گردش عملیات در سیستم نظام تدارکات
فصل 5 : نظام نظارت بر موجودی
1-5- موجودی چیست؟
2-5- هدف و فواید نظارت بر موجودی
فصل 6 : کنترل موجودی
1-6- هزینه نگهداری کالا در انبار
2-6- هزینه سفارش کالا یا موجودی
3-6- هزینه ناشی از کمبود کالا
4-6- زمان انتظار
5-6- ذخیره ایمنی یا حداقل موجودی
6-6- حداکثر موجودی
7-6- نقطه سفارش
فصل 7 : انواع سیستم کنترل موجودی
1-7- آنالیز ABC
2-7- EOQ
3-7- دو طرفی
فصل 8: تاثیر مستقیم کنترل موجودی کالا بر سودآوری شرکتها
منابع و مآخذ