- توضیحات
-
دسته: سایر مطالب
-
منتشر شده در 21 خرداد 1394
-
نوشته شده توسط مدیر
-
بازدید: 2730
دانلود کار تحقیقی قرارداد بدون عوض در فقه و حقوق اسلامیفهرست مطالبچكيدهكليد واژهمقدمهفصل اول:كليات و تعاريفمبحث اول:تعاريفگفتار اول:تعریف اختیارگفتار دوم:تعریف اکراهگفتار سوم:معنای رضایتگفتار چهارم:ماهيت مسووليتبند اول:انواع مسئوليتگفتار پنجم: منابع مسووليت قهري و قرارداديمبحث دوم:قرارداد بدون عوض در روابط مالي مسلمانان و کافرانگفتار اول:كافرگفتار دوم:حربیگفتار سوم:اصول قرارداد بدون عوض در قراردادهاي بين مسلمانان و كافرانبند اول:برابری با مبانی داد و ستد در شریعت اسلامیبند دوم:سیره معصومانبند سوم: استثناهاگفتار چهارم: قواعد کلی در قراردادهاي بدون عوضبند اول:اصل استقلال و سیادت اسلامیبند دوم:حرام بودن دوستی با کافرانبند سوم:رعایت نکردن حلال و حرامگفتار پنجم: موارد استثناگفتار ششم: فروش قرآن به کافر سبب هتک قرآنفصل دوم:بررسي عقد فضولی به عنوان يكي از انواع عقد بدون عوض وجبران خسارت ناشي از عقد فضوليمبحث اول:بررسی ادله عقد فضولیگفتار اول:آیه تجارتگفتار دوم:حکم معامله مقرون به رضای مالک که بدون ابراز اذن صورت گرفتهبند اول:موارد رضایت بعد از عقدگفتار سوم:دلایل بطلان در صورت عدم اجازه بعدیبند اول: اجماعگفتار چهارم:عقد فضولیمبحث دوم:جبران خسارت قرارداد بدون عوضگفتار اول:قوه قاهرهگفتار دوم: اقدام متعهدلهنتيجه گيري منابع و مراجع چكيده:در مورد قرارداد بدون عوض در تعاريف داريم: قرارداد صلح با کفار مشروط به عدم پرداخت مال به یکی از طرفین عقد.در اين تحقيق بر آن هستيم كه قرارداد بدون عوض را مورد بررسي قرار دهيم و در اين راستا از مبان فقهي و حقوقي كمك گرفته ايم.از آنچه كه از تعريف اين قرارداد بر مي آيد نكته اصلي قرارداد با كافران و شرايط راجع به آن است كه در فصل اول به آن مي پردازيم و در فصول بعد جبران خسارت ناشي از اين چنين قراردادهايي را مورد بررسي قرار مي دهيم.
كليد واژه:قرارداد،بدون عوض،مسلمان،كافر،خسارتمقدمه:در اين موضوع كار تحقيق بر آن هستيم كه قرارداد بدون عوض را مورد بررسي قرار دهيم در اين راستا با تعريفي ابتدايي شروع مي منيم كه عبارت است از:گنجانیدن شرط مالی در عقد مهادنه که یکی از مصادیق بارز آن شرط پرداخت مال از طرف کافران به مسلمانان است جایز میباشد لیکن بعضی از فقها نظیر شیخ در « مبسوط و علامه حلّی در « قواعدالاحکام ، آن را به « غیر عوض » مقیّد ساختهاند، مقصودشان آن است که در نظر گرفتن عوض، مقوّم آن نبوده و در آن معتبر نیست، نه آن که « عدم عوض » معتبر است دلیلی که برای این مطلب ذکر شده عبارت است از:
1ـ مقتضای اطلاق ادله مهادنه مانند: آیه « و ان جنحوا للسلم فاجنح لها؛ اگر به صلح گراییدند، تو نیز به صلح بگرای. » انفال (8) آیه 61
2ـ مقتضای اطلاقات اعتبار شرط
براي راهنمايي مي توانيد با يکي از موارد زير تماس بگيريد
ايميل :
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
(پشتيباني 24 ساعته)
تلفن تماس : 09104561172 (پشتيباني 24 ساعته)
فرمت فایل : Word | تعداد صفحات : 54
دانلود فايل