دانلود کار تحقیقی حقوق سینما - (رشته حقوق)

دانلود کار تحقیقی حقوق سینما - (رشته حقوق)

 

فهرست مطالب

چكيده:

مقدمه:

فصل اول:

نطارت ها در سينما

مبحث اول:بررسي نظارت بر سينما

گفتار اول:نظارت بر سينما قبل از انقلاب اسلامي

دوره قاجار

دوره پهلوی

بند اول:لایحه نمایش‌ها و سینماها

بند دوم:آیین نامه سینماها و موسسات نمایشی

نمونه‌ای از نحوه اعمال سانسور در دهه ۱۳۳۰

يند سوم:آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلاید

گفتار دوم:نظارت و سانسور سینما در ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷

جستارهای وابسته

فصل دوم:

خصوصیات حق معنوی مؤلف آثار سينمايي آثار سينمايي و حمایت از حق معنوی

مبحث اول : خصوصيات حق معنوي مؤلف آثار سينمايي 

گفتار اول : حق معنوي غيرقابل انتقال است.

گفتار دوم : حق معنوي محدود به زمان و مكان نيست

گفتار سوم : قابليت استناد

گفتار چهارم : انواع حقوق معنوي مؤلف آثار سينمايي

بند اول :حق معنوي مؤلف آثار سينمايي  به اعتبار خودش

نتيجه گيري:

منابع و مراجع:

 

چكيده:

اهمیت آثار ادبی و هنری و حمایت از حقوق مادی و معنوی پدید‌آورندگان بر كسی پوشیده نیست. با این حال، ارائه تعریف منطقی و ضابطه شناخت این آثار و مصداقهای آن دشوار و بلكه ناممكن است.در اين تحقيق بر آن هستيم كه حقوق سينما را از لحاظ مسائلي مانند نظارت ها و حقوق پديدآورندگان آثار هنري مورد بررسي قرار دهيم.مقدمه:مالکیتهای فکری در قرن حاضر،به علت رشد روزافزون تکنولوژی و ارتباط هرچه بیشتر ملتها و به هم نزدیکتر شدن فرهنگها،از اهیمت خاصی برخوردار گردیده است.در این میان آثار سينمايي، ،از اعتبار خاصی‏ برخوردارند پیشرفت تکنولوژی به وجود آمدن شبکه‏های اطلاع‏رسانی از جمله اینترنت‏ از یک سو باعث شده است که آخرین پدیده‏های علمی و ادبی هرچه سریعتر در دسترس‏ علماء،ادبا و افراد دیگر جامعه قرار گیرد و از سوی دیگر تعرضات و تجاوزات با آثار فکری دیگران،رفته‏رفته افزایش یابد.تا حدی که توجه قانونگذاران کشورهای مختلف‏ به سوی این مهم‏سوق داده شده است.به همین لحاظ کشورهای زیادی برای حمایت از این حقوق قوانینی را وضع نموده‏اند که البته باتوجه به نزدیکتر شدن ملتها به یکدیگر قوانین داخلی نیز به تنهایی نتوانسته‏اند این حقوق را از تجاوز مصون بدارند،بر همین اساس کنوانسیونهای بین‏المللی برای حمایت از حق مادی و معنوی مؤلف آثار سينمايي  فيلنامه منعقد گردیدند تا بتوانند هرچه بیشتر از این حقوق حمایت کنند.حق مؤلف آثار سينمايي  در معنای‏ اصطلاحی امتیازی است که جامعه برای فردی که اثری را پدید آورده و قصد دارد از مزایای مادی و معنوی آن بهره‏برداری کند قایل شده و آن را به رسمیت می‏شناسد در اینجا صاحب حق همان مؤلف آثار سينمايي  اثر است که از اختیاراتی نسبت به اثر پدید آمده خود برخوردار گردیده است.این حق دارای ماهیتی دوگانه است،سکه‏ای است که یک روی‏ آن جنبه معنوی و روی دیگر آن جنبه مادی می‏باشد.مؤلف آثار سينمايي  گاه قصد دارد از اثر خود در برابر دیگران به بهره‏بردای مادی بپردازد و گاه انگیزه او صرفا معنوی و اخلاقی‏ است.در ما نحن فیه حق مؤلف آثار سينمايي  به مثابه ملک مؤلف آثار سينمايي  است که می‏تواند وارد انواع‏ معاملات و تجارتها شده و مورد مبادله و معاوضه و انتقال واقع شود در این مورد فقط یک استثناء وجود دارد که مؤلف آثار سينمايي  حق انتساب اثر به خود را،که مانند حق ابوت‏ دریاوست،هرگز نمی‏تواند به دیگری منتقل کند یا بالعکس از دیگری قبول نماید. «در جامعه اسلامی حق مؤلف آثار سينمايي  دارای مفهومی کاملا حقوقی،فقهی و اجتماعی است و بدون توجه به عناصر فوق هرگز،قابل درک یا اثبات نیست مفهوم حقوقی آن متأثر از قانون حاکم بر کشور است که آن را مورد شناسایی و حمایت قرار داده است و آن را فی نفسه موجود می‏شمارد.ولی مفهوم فقهی آن فقط در سایه شرط و قرارداد وجود پیدا می‏کند و بدون آن مورد تأیید و امضاء نیست.حقّ مؤلف آثار سينمايي  فيلنامه از لحاظ اجتماعی‏ مفهومی دوپهلو پیدا کرده  است.» نکته‏ای که شایان ذکر است این است که در مشروعیت حق مؤلف آثار سينمايي  بین فقهاء اتفاق‏نظر نیست،زیرا ملازمه‏ای بین مالیت آن نزد عرف و مشروعیت آن نزد شارع وجود ندارد و پاره‏ای از فقهای عظام برای حق مؤلف آثار سينمايي ‏ ثبوت شرعی قائل نیستند وافقین برآنند که چون عرف این‏گونه حقوق را معتبر می‏شناسد،خودبه‏خود مورد تأیید شارع نیز هست مگر خلاف آن اثبات شود.
چكيده: مقدمه:
فصل اول:نطارت ها در سينما
مبحث اول:بررسي نظارت بر سينماگفتار اول:نظارت بر سينما قبل از انقلاب اسلاميبند اول:لایحه نمایش‌ها و سینماهابند دوم:آیین نامه سینماها و موسسات نمایشیيند سوم:آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلایدگفتار دوم:نظارت و سانسور سینما در ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷فصل دوم:خصوصیات حق معنوی مؤلف آثار سينمايي آثار سينمايي و حمایت از حق معنوی مبحث اول : خصوصيات حق معنوي مؤلف آثار سينمايي  گفتار دوم : حق معنوي محدود به زمان و مكان نيستگفتار سوم : قابليت استناد گفتار چهارم : انواع حقوق معنوي مؤلف آثار سينمايي بند اول :حق معنوي مؤلف آثار سينمايي  به اعتبار خودشبند دوم : حقوق معنوي به اعتبار تأليفنتيجه گيري:منابع و مراجع:

 

براي راهنمايي مي توانيد با يکي از موارد زير تماس بگيريد

ايميل :  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید (پشتيباني 24 ساعته)

تلفن تماس : 09104561172 (پشتيباني 24 ساعته)

فرمت فایل : Word | تعداد صفحات : 37
 

دانلود فايل